torsdag 28 januari 2010

Tulpaner igen!







Idag har det varit riktigt soligt och fint

men fruktansvärt halt ute.

Gårdagens oväder som mest bestod av snöblandat regn här hos oss

övergick i kyla under natten och gjorde gator och trottoarer såphala. Man har hasat runt med små myrsteg idag för att undvika en vurpa. Skulle inte vara skoj att landa på en sån där hård och knagglig isknöl som ligger överallt.
Samtidigt som jag längtar efter våren så tycker jag det har varit ljuvliga veckor nu i januari med all den snö vi har fått ha här.

Det är vi inte bortskämda med utan vintrarna brukar vara grå och blöta.

Nej tacka vet jag snö, kyla och sol!

Dagens foton tyckte jag passade bra på vårsol temat.

Den vita kvinnoskulpturen ser verkligen ut att titta upp och njuta av solen. Hon ingår i samlingen jag har av vackra kvinnor. Kanske jag ska ta och visa upp dom andra här på bloggen också?

Vad tycker ni?

Naturligtvis blir det varvat med smycken också!

Njut av dagen allihopa

imorgon börjar helgen!

Kram Marie-Louise





4 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Gomorron!Vad vacker bricka du har fixat till.Underbar.Ha en mysig fredag.Varmkram Rita ♥

anette sa...

Mycket vacker bricka och dekoration. Kul att samla på kvinnor, själv samlar jag vackra änglar. Skulle vara kul att se resten av din samling.

Ha en fin helg
kram, anette

Katarina sa...

Du verkar ha ett underbart och personligt hem! Ha en härlig lördag!
Kram!

Mervis smycken/Sländan sa...

Hej, du undrade över min svarta pärla med blommor på. Hmm. Jag tror att den är från Paz smycken. Men jag är inte säker. Den har legat länge eftersom jag inte vetat vad jag skulle göra med den...Den kan också vara från ett restparti på vårt Coop Forum för länge sedan då jag köpte massor av glaspärlor för att det var billigt och de har legat. Nu har jag helt plötsligt hittat ett användningsområde! På tal om kyla, hos oss i Nykvarn hade vi nästan
-25 grader i morse, det räcker tycker jag!!