söndag 31 januari 2010

Kvinnoskulpturer

Häromdagen skrev jag lite om att jag samlar på kvinnoskulpturer.
Det är inget samlande som jag går in för, men jag snubblar ibland över vackra (i mina ögon) ting på mina loppisrundor.

Här ovanför är en ganska liten skulptur i vitt, ca 15 cm hög. Hon är väl gjord för att stå i vatten och ha blommor som dekoration kanske, ni ser ju att det är hål i botten.

Den större varianten på samma tema är ca 25 cm hög, inte lika blank i glasyren som föregående, men liknande i kropp och frisyr.

Nån som känner igen dom och har sett de användas?
Det vore ju roligt om ni skrev en liten rad isåfall.
Det måste ju finnas flera. De är inte märkta på nåt sätt, ingen signatur alls tyvärr som kan ge mig en ledtråd till varifrån de kommer. Men det är väl kanske så det ska vara... vi kvinnor gillar att vara lite mystiska!?!
Fortsättning följer en annan dag om min lilla kvinnosamling, det finns flera att skriva en liten rad om.
Ha en bra vecka allihopa!
Måndagen för mig innebär ett besök i en nyfunnen pärlbutik inte alls långt ifrån mig...
nu blev ni nyfikna va...
jag lovar att lämna rapport om jag nu tar mig dit för det snöar nåt vansinnigt här...
Kram Marie-Louise




1 kommentar:

anette sa...

Verkligen jättefina skulpturer, har tyvärr inte sett dessa förut så jag vet inte ngt om dem, men vackra är de.

JÄTTENYFIKEN på din nyfunna pärlbutik, berätta mer....*L*

Kram, anette