söndag 1 februari 2009

På jakt efter våren...

Har ni sett en sån gullig liten ängel, upphittad på loppis för bra länge sedan och direkt adopterad av mig, det behövs ingen betänketid när man stöter på såna små godsaker. Kanske är hon en gammal julgransprydnad vad vet jag?!?, men hos mig får hon vara framme året runt!

Våren ja, den lyser väl med sin frånvaro ännu men inne på skänken har jag i alla fall några små pärlhyacinter som ger en liten känsla av vår. (svårt att se dom kanske?)

Nåt som är bra med att vintern håller sitt grepp över oss är ju att det fortfarande går bra att tända ljus dessa mörka vinterkvällar! Här i Kungsbacka är det barmark och i Dalarna är det 20 cm snö! Är det inte fantastiskt vilken land vi lever i. Snart är det ju sportlov för alla barnen och det är väl bara att hoppas på lite snö med chans till lite utomhusaktiviteter, eller hur?


I helgen har jag varit ute i trädgården och letat vårtecken, det gick inget vidare. Nej trots att solen har lyst från en klarblå himmel idag och känslan var vår finns det inga vårtecken i vår trädgård, allt är bara brunt och geggigt. Så det får dröja lite till innan det blir några utomhusbilder. Längtar efter att få fotografera den skira grönskan i trädgården. Men visst vore det härligt med lite snöiga vinterbilder också! Till dess fortsätter jag med inomhusbilder förstås.
Kramar från Marie-Louise

1 kommentar:

Katta sa...

Vilket vackert rabarberblad! Här i Stockholm har det varit några minusgrader i dag men ytterst lite snö, mitt i stan ingen alls. Kul att du med namnger dina "dockor" känns liksom självklart på nåt sätt.Kram Katta