tisdag 17 februari 2009

Idag blommar min amaryllis...

och finare blomma får man leta efter! Varför måste amaryllisen höra till julen undrar jag? Den är ju vacker vilken årstid det än är! Tur ändå att jag valde en vit eftersom den just nu så här på vårkanten blommar så ståtligt! 2 stänglar med 5 blommor på varje. Jag tycker den är så vacker!
Idag har vi haft en solig dag här i Kungsbacka så bilderna är dagsfärska.






Skulle önska att jag kan få den att blomma om nästa år men tyvärr är jag urkass på att spara lökarna, har aldrig lyckats få en amaryllis att blomma om! Någon som vet?
Kram M-L



2 kommentarer:

Smycka dig sa...

Hej vilken fin blogg och fina smycken:D

Dina mode dockor var ju oxå underbara:)

Amaryllis är en av de vackraste blommor man kan se och dina vita var unika...

Ska kika vidare....
Lotta

Mill sa...

Stor favorit här också. Framför allt de vita!