lördag 1 maj 2010

Blått, turkost och vitt...

Idag får ni en blick in i mitt kök, fick en vacker korg med blå pärlhyacinter av min mamma för några veckor sedan. Den tog jag in idag för att kunna fotografera. Normalt står den ute på trappan.

Tillsammans med för dagen nyplockade vitsippor och en fin blå hortensia som (tyvärr) börjar sjunga på sista versen blev det ett vackert stilleben på köksbordet.


Ute i trädgården växer det både blå och vita pärlhyacinter, jag kanske kan fotografera dom imorrn om jag ger mig ut för lite trädgårdsarbete, det behövs ju sannerligen, men idag var det så blåsigt och kallt att jag varit inne och röjt i mitt pysselrum!


Tog fram lite somriga väskor och smycken som knappt varit framme sedan förra sommaren. Cerist och turkost är iallafall för mig väldigt somrigt.De vackra slingorna här ovan är en vacker sidenväska som jag fyndat på loppis. Den har vackra svarta trähandtag och ett otroligt vackert broderi med lite pärlor på ena sidan. Är du intresserad av den. Mejla mej!


Plockade vitsippor idag, de är ju sååååååååååå vackra där de står i dikesrenen och i skogskanten.

De blev inte så tokiga i min lilla vas från Leksands glasbruk heller.


Blå hortensia har jag ju ute i trädgården också, denna som hag köpte för några veckor sedan kommer ju också att planteras ut. I år blir det spännande att se om några av mina tidigare innehortensior överlevt vintern utomhus. Försöker att gräva ner alla som jag köper.






Kram på er alla önskar Marie-Louise
(Alla bilder här ovan är tagna idag!)



2 kommentarer:

Malin sa...

Underbara bilder!!!

Katarina sa...

Härliga bilder! :) PUSS var så klart fullt. Typiskt mig att vara ute så för sent :(