söndag 9 maj 2010

Smycken, vår i trädgården och utmaning.

Idag fick jag en utmaning från Helena med bloggen Mysigt hemma.
Den innebar att jag skulle visa upp den 10 bilden i mitt bildarkiv.
Det var bilden nedanför här. Ett smycke som har blivit min egen favorit och ganska många sålda också. Ibland blir det ju att jag gör flera av vissa smycken, medans se allra flesta blir solitärer.Har gjort flera liknande i olika färger och varianter. Det som är på bilden ovanför är nytt för idag, en snirklig "boll" och en vacker pärlhatt som håller en kedjetofs.

Har fortsatt min röjning ute i trädgården idag, det blev inte så mycket gjort men en del rensat blev det. Tog några vårbleka bilder på vad som växer och spirar just nu.


En ängel i betong beskyddar trädgården.
Pioner på väg...

Ena gaveln som just nu känns ganska kal, men man ser att grönskan är på väg i allafall.




Den andra gaveln är en trång trappa gjord av sten från tomten. Här börjar det spira redan. Klätterhortensia, liljekonvaljer, vintergröna och nån växt som sprider sig med blixtens hastighet finns här. Även en massa maskrosor, men dom har jag försökt att utrota idag. Vet inte hur många jag spettat upp idag!

Bergenian blommar, rådjuren brukar äta upp den men det fanns några kvar idag!

Blå pärlhyacint finns det på ett par platser här ute.


Även vit pärlhyacint, de gillar jag mycket!


Efter en dag med trädgårdsbestyr och annat kan man nu luta ikull sig i soffan och kolla in Wallander kanske,
eller pyssla lite till kanske...
Vi hörs
Marie-Louise

4 kommentarer:

messini design sa...

Åh, vad fint du har det utanför dig, tycker så mycket om stengångar, så vackert

Smycken och Smulor sa...

Tack Messini, på den här tomten finns det en MASSA sten vill jag lova...man måste gilla det för att bo här!!

Malin sa...

Din trädgård känns nästan lite magisk! Här i platta Skåne byggde vi nytt för ca 4 år sedan. Inga rabatter här inte! Önskar att jag hade lite intresse och inte bara tråkig gräsmatta..

Smycken och Smulor sa...

Magisk och magisk, det är för sjutton mest sten och grästuvor, men när man fotograferar kan man ju välja de finaste bitarna, haha
Gräsmatta är ju bra att ha också, vi har en pytteliten plätt och det är svårt att få plats med studsmatta och fotbollsspelande när det är så kuperat.