fredag 18 september 2009

Pärlor och hortensior...
















Oops,

det kom visst ett till likadant halsband (som det tidigare visade rosa) ur mina händer.
Fast denna gången i blågrå toner.
Den vackraste blomman i min trädgård är min hortensia som fortfarande idag blommar med sina vackra stora tunga blomklasar som börjar anta en rosablålila ton. Mmmm vad jag gillar den.
Idag tog jag in en ännu en kvist, har faktiskt plockat lite av den då och då sedan slutet på juli.

Halsbandet då?
Jo det gjorde jag igår kväll när alla hade lagt sig och jag satt vid mitt skrivbord ensam med alla mina tankar för mig själv. Tankens frihet skapar nya idéer och drömmar!
Det blå länkade halsbandet är gjort av vaxade matta glaspärlor, fasetterade glaspärlor och sötvattenpärlor.

Trevlig helg på er alla som tittar in här...

Till sist vill jag bara säga att jag är så glad att jag hittat "nya" smyckesbloggare som även gillar att titta in här hos mig.

Välkommen tillbaka

önskar Marie-Louise




4 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Vad myket snyggt du har gjort.Vad underbart med hortensia.Ha en skön kväll och en underbar lördag kramizar ~~~~RITA~~~~.

messini design sa...

vilken vacker kombintaion av blå färger/pärlor. Jag är så dålig på att använda blått, bara för att jag själv inte passar i det, men det är ju så vackert!:)

Katarina sa...

Vilken underbar kombination av färger och pärlor. Jag har tidigare inte varit så förtjust i blått eftersom min mamma alltid köpt blå kläder åt mig under hela min uppväxt för hon tyckte jag passade så bra idag. Fast nu har jag börjat förlika mig med att jag faktiskt passar bra i detoch har dessutom börjat älska blått :)
Skulle vara kul att få se halsbandet och även det i rosa toner på en levande modell eller en av alla dina skyltdockor:)

Karma Smycken sa...

Vilket underbart halsband! Gillar verkligen hur du kombinerar de olika blå nyanserna =)
Jag såg häromdan att du lagt upp en ny länk, men har inte hunnit kika igenom den ännu. Tittade lite snabbt, och bestämde mig för att spara den tills ikväll, första lugna stunden på veckan så då får man gotta sig lite!