måndag 19 januari 2009

Trädgården vilar

och det gör väl inget att vi får ett litet andrum att se oss omkring inomhus också. Det finns vackra stilleben att njuta av inomhus också även om kanske de flesta av oss längtar till våren, ljuset och växtligheten som blir resultatet därav.Tänk bara vilka härliga stunder det är framför en sprakande varm brasa en kulen vinterdag, det är näring för en frusen själ det!

Att ta in sommaren och torka den är inte heller fel, jag plockade in hortensia och rosor i höstas och de blå stora vackra hortensiabollarna har nu antagit en vacker dimblå ton som jag älskar. Inte blev det sämre heller att jag upptäckte att de hade slagit rot i vattnet som de stod i första tiden inomhus! Enl. personal i blomsteraffären ska jag kunna plantera ut dom till våren/ sommaren. Ännu fler hortensior i trädgården helt gratis! ;-)

Hjärtan på tråd är en tacksam trotjänare hemma hos oss. De behöver mycket lite vatten och skjuter tacksamt iväg sina slingor ändå. Det passar mig utmärkt för vattna blommor det är inte prioritet här!



Så nu ser vi fram mot lite ljusa dagar med lite spirande växter och trädgårdsinspiration. Jag/vi har massor att ta tag i ute i trädgården i sommar!
Kram Marie-Louise






1 kommentar:

Vero sa...

Hej Marie-Louise och vad kul att du hittade till min sida och min tävling.

Tittar in och önskar dig lycka till.