lördag 3 januari 2009

Ny inspiration funnen

Angel dreams har jag stansat på en ny berlock, upphängd på en enkel kulkedja. Det är nytt för mig att stansa berlocker och jag kan bara säga att det är så skoj! Jag samlar vackra ord att stansa, har du nåt som du vill att jag stansar åt dig, eller bara vackra ord att bidra med? Ecce homo betyder Se människan...
latinet har väl Efva Attling lagt beslag på eller vad säger ni? Förresten så vet jag inte så väldigt noga vad det står på hennes smycken mer än "amor vincit omnia" och visst finns det väl många vackra uttryck vi kan ta till oss och göra till våra egna?
Jag tycker iallafall att det är fint med ord som vi har eller får en känsla av välbefinnande av!
Våra barns namn kan ju också vara en enkel och nog så vacker dekoration, de är ju utvalda som det vackraste vi har!

Jag har pärlat lite ikväll också, det blev ett långt halsband i kinesisk kristall och glas, bl a ett silverfolierat hjärta längst ned, men det visar jag inte här och nu för bilderna blev inte bra i kvällsmörkret.
Kram från Marie-Louise








1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!
God fortsättning på det nya året. Vilket år det blir med ny inspitation av att stansa bokstäver. Jättesnyggt.Vill gärna kolla på ett Hjärta och med den fina kulkedjan.
Kram / Birgitta