måndag 22 september 2008

Man påverkas av hösten...

på flera sätt. Färgerna blir mörkare både ute och inne. Själv kom jag på mig med att köpa röda sötvattenpärlor, det är en härlig djupröd nyans som jag har använt till flera halsband. (Se även ett rött halsband gjort för några veckor sedan i ett inlägg från 1 sept. om du gillar det röda.) Nu blev det i kombination med olika länkar. Ganska enkla och lätta att kombinera med andra halsband.



Halsbandet ovan är sålt!

uppdatering: halsbandet med länkar och en pärla emellan är sålt!




Sötvattenpärlor tillhör mina favoriter när jag gör smycken, det allra enklaste blir så vackert av lystern i pärlorna. De vita sötvattenpärlorna har jag gjort många olika halsband av! Och jag vill göra flera. Ideérna poppar upp i mitt huvud hela tiden!

nedan sötvattenpärlor med trasselhjärta.



sålt!


sötvattenpärlor med metallhjärta!



sålt!



sötvattenpärlor länkade 3 och 3 på länk med ovaler i olika storlek och ett kort halsband med sötvattenpärlor och en länk som knäpps fram. Stjärnor och en liten klase som dekoration.



Halsbandet (ovan) med sötvattenpärlor och en stor och liten stjärna är sålt!




Nedan ett kort halsband av bergkristallchips och ett silverfolierat hjärta som knäpps i låset framtill.




Har haft så mycket inspiration och kunnat göra en hel del halsband i helgen och dessa var några av dom. Åter kommer en annan dag med fler!

kram





1 kommentar:

Anonym sa...

Vet inte om jag lämnat nåt avtryck hos dig, tanken har funnits i alla fall! Du har en helt underbar blogg, och vilken härlig musik! Hur har du hamnat på min sida och TACK för länken, gulligt av dig!!
Jag ska snart uppdatera min hemsida med lite nya smycken men tiden går ju så snabbt så det är svårt att hinna med att fota mm. Ha det gott
Kram Agnetha/Design atenga