torsdag 25 september 2008

Experimenterandet fortsätter...

...i photoshop. Försöker skapa nån slags samhörighet mellan olika foton, det går väl sådär!

Jag har ganska mycket keramik här hemma, efter att ha gått på kurs efter kurs och producerat keramik av varierande kvalitet finns det en hel del här hemma som står i en skrubb och en del som jag t.o.m vågar ha framme när det kommer folk. En del saker har åtgång direkt; mina hjärtan t. ex., vad är det med hjärtan som får oss kvinnor att falla så handlöst? Jag vet inte svaret! Men visst är det roligt att göra saker som attraherar någons innersta, för det är väl det som sker när vi får det där ha-begäret i blicken. Eller vad tror ni?

1 kommentar:

Katta sa...

Vad mycket fint du gör i både keramik och smycken.Ja du hjärtan är ju verkligen tilltalande, kanske dels för symboligen men också för formen och så kan de göras i så många olika material.Ang din fråga hos mej så har jag tovat bakelserna själv. Har haft ett långt tovningsuppehåll nu men försöker komma igång igen lite smått och då blir det nog mer på bloggen med.Ha det bra, kram Katta