fredag 22 augusti 2008

Är hösten här nu?

Ja tänk att det är slutet på augusti redan. Kvällarna blir mörka och det känns mysigt att pyssla och pynta lite hemma. Nisse och hans fru (jag vet faktiskt inte vad hon heter) här nedanför är framme året runt men de hoppar runt lite här och där i huset. Man vet aldrig riktigt var man har dom. Häromdan satte dom sig i fina stolen och välkomnade oss när vi kom in. De är för härliga!



Ljus tänder jag nästan varje kväll nu, det går liksom inte att undvika. Ljustaken nedanför har jag drejat. En av de få saker som är drejade av mig. När jag började på keramiken så var det ju för att dreja men ganska snart kom jag på att det var andra tekniker som var bättre för mig som t.ex. ringla och kavla. När keramiken startar i höst ska jag nog försöka göra lite detaljer till smycken tror jag.






Den här lampskärmen har jag nyligen sytt av ett ärvt broderat lakan. Jag tycker den blev charmig!






Sist men inte minst min höstfavorit i trädgården, höstanemonen, så ståtlig och vacker vajar den i vinden. Jag önskar bara att den kunde sprida sig lite mer i min trädgård än vad den gör. Tror att jag har för mager jord. Någon som vet hur jag ska få den att trivas bättre hos mig?



Kramar från Mimmi.





Inga kommentarer: