onsdag 30 juli 2008

Trädgården blommar


Gick en liten fotorunda genom trädgården idag, det blommar här och där men de senaste varma dagarna har det varit tvunget med extrabevattning förstås. Annars är mina växter ganska torktåliga (det beror förstås på att de som behöver mycket vatten inte överlever särskilt länge hos mig.) Här ovan är det New Dawn som remonterar.


Lavendeln ( här en vit edelweiss) är en oas för humlorna som är ute och samlar nektar om dagarna.



Vid uteplatsen hänger några lyktor som kommit till användning de senaste ljumma men mörka kvällarna. Det är lite svårt att gå in när det är så skönt ute!



Jaha, här behövs det skarp syn; ekorren sitter där uppe i tallen.



Hortensia tillhör en av mina favoriter, men inte den blå egentligen, vet inte varför jag köpte den egentligen. Ska utöka med fler små buskar så småningom för de blommar så fint på sensommaren och det verkar som om sniglarna (peppar,peppar) lämnar den ifred.


Här en annan favorit; rosenpelargonen. Köpte några skraltiga exemplar förra veckan och jag hoppas att de växer till sig.

Ytterligare en pelargon.


Trotjänaren sedan många år här i huset.Den röda zonalpelargonen i blom och...
...i knopp.



Det var allt för idag!
Kram Mimmi





Inga kommentarer: