onsdag 9 juli 2008

I trädgården


Min hortensia verkar trivas på den skuggiga sidan av huset, i år har den ganska många knoppar som är på gång. Det är roligt att ha nåt som blommar sent på hösten också.


Körsbären är mogna när som helst. Vem tar dem först, fåglarna eller jag?


Den här damen står på trappan på framsidan, tycker ni hon ser ut att trivas där?


En liten filur i fågelbadet. (och en bredvid)


Ved har vi gott om, det är lite mer kroppsarbete först bara!


Stenpartiet bredvid lillstugan.


Även det odlade börjar komma igång och blomma. Min gamla övervintrade pelargon har jag haft glädje av i 10 år nu.
Detta var ett liten axplock av vad jag hittade i trädgården vid dagens runda. Vädret har varit ömsom regn, ömsom sol men tyvärr ingen värme.
Imorgon ska jag lägga in lite nya smycken har jag tänkt.
Vi ses!





Inga kommentarer: