lördag 30 april 2011

Vitt, vitt, vitt...

...var färgen på alla blommor i trädgården idag..



...körsbärsträden står i full blom...


...så ljuva...



...så vackra...



....att det inte går att beskriva...



...utan bilder...



....även spirean blommar så vacker och ljuvligt doftande dessutom...



...och glöm inte häggen som kastar kaskader av doft runt omkring...



...i trädgården...



...visst är det väl underbart just nu innan alla skadedjur vaknat till och ställer till det för oss. Tack och lov har det varit torrt och soligt den senaste veckan så inte en enda snigel varit synlig ännu, tids nog kommer dom, tyvärr.


Jag njuter och kämpar mot ogräset just nu, ha tagit strid mot kvickroten som härjar i trädgården. Men tittar man upp i de vackra trädkronorna (som på fotona idag) så slipper man ju se eländet...


Ha det gott!


Marie-Louise

3 kommentarer:

Christina sa...

Åh vad vackert!! Här i Hälsingland är det långt än till blommande körsbärsträd.

Mervis smycken/Sländan sa...

Åh, vad härligt med blommande träd! Här i Sörmland är det också ett tag kvar tills träden och spirean blommar. Den här Valborgshelgen har varit rysligt kall, så allt har ju stannat upp, från förra veckan som var underbar! Men jag njuter av dina bilder med vetskapen att jag har mitt framför mig, det gör ju att säsongen känns längre...eller? ;)

GlasellDesign sa...

Ljuuuuvligt!!!