tisdag 14 april 2009




En kuvertväska inhandlad på loppis och nyaste Lantliv inspirerade mig till fotografering idag. I min egen smyckeslåda hittade jag mormors gamla halsband och brosch och mina gamla broderade näsdukar. Undrar vem som har broderat dom? Kanske är de inköpta färdigbroderade? Tänk att man snöt sig i såna fina näsdukar förr, för det händer ju inte numera. Jo kanske i den äldre generationen då. Tänk också att någon mamma/mormor/farmor stod och strök varje liten näsduk efter tvätten!
Det är nästan så man längtar efter att få plocka fram lite gamla smycken och en liten kuvertväska och gå på fest.
Nej vet ni vad... nu måste jag nog fördjupa mig i tidningen och se lite proffsigt tagna bilder istället!
Ett av reportagen i tidningen är gjort hemma hos en butiksinnehavare här i Kungsbacka, hon har den mest ljuvliga butik som heter Marys House. I tidningen visar hon upp sitt vackra växthus och du kan titta in i hennes butik om du åker till Kungsbacka, missa inte det.
Det var allt för idag!
Kram Marie-Louise

Inga kommentarer: