tisdag 12 augusti 2008

Smycken!

Jag har pysslat med lite av varje här hemma idag, regnet infann sig framåt eftermiddan och gjorde utomhusaktiviteter mindre roliga, så jag städade och pyntade lite i köket. Det är bara lite svårt att röra sig kring köksbordet för det har byggts en tågbana därinunder och rätt vad det är ligger det två barn och krälar där också.

Hur ont gör det att trampa på järnvägsräls? Svar: inte lika ont som att trampa på en legobit!



Nu till dagens bilder...
Nån av de allra regnigaste dagarna förra veckan gjorde jag ett låååååååååångt halsband, det är 233 cm långt om jag inte minns fel , gjort i svagt rosa nyanser och med detaljer av silverfärgad metall. Det går att variera på många sätt. Avslutas enl. bild nedan.

Sålt!





Armband i metall, min favorit!




Ett armband som passar halsbandet ovan, glaspärlor i svagt rosa toner och metalldetaljer.Sålt!












armbandet ovan är sålt!

Det finns så många olika pärlor att välja på när man pärlar, att gå in i pärlaffären är som att komma in i en godisaffär när man är liten, man vill gå runt och titta lääääääänge, känna på "godiset" och plocka ner lite av varje i sin påse (nu får man ju ingen påse i pärlaffären utan oftast en liten korg eller låda av nåt slag att plocka pärlor i), när man tillslut är klar och går till kassan så slinker det oftast med nån liten extra grej som man kanske egentligen inte skulle ha haft men... vad sjutton... det är ju så roligt att pärla!





De två sista armbanden får tala för sig själva. Är det nåt ni gillar eller vill kommentera så hör av er!






Inga kommentarer: