söndag 3 augusti 2008

Nya smycken



Jag har pysslat ihop lite smycken de senaste dagarna nu när vädret tillåter att man håller sig inomhus. Färgen på det nyaste halsbandet är marint inspirerat; blått, turkost,transparent och lite silver. Halsbandet är 203 cm långt så det går att variera på många olika sätt.




Längst ner i ändarna finns det öglor som man kan haka i valfritt hänge om man inte vill knyta ihop det förstås!





Har gjort 2 st fotlänkar som matchar också, de är i reglerbar längd; 23,5-26 cm långa.






Fotlänkar i vita nyanser har jag också gjort, de går att reglera i längd mellan 24-27 cm. Pärlor som ingår är glaspärlor, sötvattenpärlor, bergskristallchips och silverfärgade detaljer.
Båda vita fotlänkarna är sålda!






Vet inte varför den här bilden trasslade sig in här egentligen?





Ett nytt armband med bergskristallnuggets, bergskristallchips, vaxade glaspärlor med "pärlhattar" och ett lås i hjärtform. 21 cm långt.






Örhängen av vita sötvattenpärlor och kroken är av silver. Sålda!





Örhänge av silver med en stor vit sötvattenpärla i varje hänge. Sålda!






Halsband och armband av vita sötvattenpärlor kombinerade med en silverfärgad länk. Halsbandet knäpps framtill och är 45 cm långt. Armbandet har en stor sötvattenpärla som hänger ned och dinglar. Längd max 23 cm(reglerbart till mindre eftersom det sitter länkar ytterst) Halsbandet är sålt!




Sist ut idag blir ytterligare ett par örhängen i silver med en tunn kedja där det dinglar små sötvattenpärlor i vardera hänge.





Nu är det ju så att det går bra att förstora varje bild för att se detaljer, GÖR DET, det är bara att hoppas att fotografen(=jag) har fotat med bra skärpa. Idag har jag haft assistans vid några bilder, och det är där min fot deltar så där kan jag ta ifrån mig ansvaret.





Hoppas det är nåt ni gillar och hör av er, speciellt ni som ville ha fotlänkar,jag vill gärna höra en kommentar från er.





Hälsningar från Mimmi.

Inga kommentarer: