lördag 16 februari 2013

Raka eller böjda?










Tulpaner, krispiga tulpaner gör sig alltid fint hemma så här års. Fick en bukett av min mamma som är här och hälsar på. Kämpar för att få dom att böja sig över kanten på vasen...är det bara jag som vill ha dom så? Råden man får när man köper tulpaner är ju annars att man ska låta de stå med plasten på i vatten en timma för att de ska stå sig fint.(?) Ärligt talat så spelar det ju ingen roll för jag tycker inte att de böjer (slokar) sig mer om man skippar det momentet??? Vad säger ni?
Ha en fin helg!
Marie-Louise

1 kommentar:

Mervis smycken/Sländan sa...

Jag har konverterat... Från att inte gilla tulpaner till att gilla dem, hmm, har det med åldern att göra? Något så.fräscht som en bukett tulpaner så här på vårvintern. Finns det något mer uppiggande? Det ska vara solen, då... Vad det gäller om de ska sloka elr inte har med att göra vad man själv vill... Vill man ha dem raka i vasen, ja då slokar de o så tvärtom. Har jag inte rätt?! Vi får nog njuta av dem som de är:-) ha en fortsatt fin dag! Kram Mervi