måndag 22 mars 2010

Rosa blommor och vit keramik

Har köpt en liten glasklocka som jag blev så förtjust i, det resulterade i lite mera nytt på köksskänken. Mitt nyaste keramikfat, rektangulärt och spetskantat passar bra som underlägg. Glasyren blev lite ojämn men det syns inte när det ligger lite grejor på.
Under glasklockan hamnade en torkad pion.
Krukan är min egen keramik också, men den har ni sett förut om ni hängt med här ett tag!
Vi (i vår keramikgrupp) fick nyligen reda på att vi ska få ställa ut keramik i sommar på vårt Kulturhus här i Kungsbacka. Det ska bli spännande, vet inte riktigt vad jag ska välja att visa upp, det mesta som jag är nöjd med är ju sålt:-)


Nåväl det löser sig väl... idag har jag tagit hem blåa hjärtan och gula citroner från keramiken. Har för närvarande dille på att göra citroner... många blir det!


Avslutningsvis en bild på pionen i glasklockan, snart kommer sommaren med nya pioner, åh så ljuvligt! Man kan inte låta bli att längta.
Om ni tänkte att ni skulle få se halsbandet jag pratade om i förra inlägget så får ni vänta lite till, det blev inga bra bilder så jag ska försöka på nytt senare i veckan.
Ha en bra vecka allihopa!





5 kommentarer:

messini design sa...

Så vackert du har det, och glasklockan är jättefin!

Malin sa...

Fantastiskt vackert med vitt, men när jag höll på med keramik för 100 år sedan så var min favoritglasyr koboltblå. Underbara bilder!!

Elisa Day sa...

Härliga bilder. Dom där citronerna vill jag se!

Smycken och Smulor sa...

Tack! Ska visa mer keramik framöver, jag använder kobolt som oxid och lägger glasyr över, det gillar jag!

Allt för smyckestillverkning: från pärlor till verktyg och tillbehör! sa...

Tjusigt! :)