måndag 30 november 2009

Svunnen skönhet i fönstret...











Idag har jag varit hemma och städat och gjort lite adventsfint här hemma, helgen försvann utan att jag hann med det riktigt.
Det visade sig att belysningen i stjärnorna jag brukar ha i köket var trasiga så det blev till att köpa nytt.
Men medans jag fixade till iköket såg jag att det var sånt fint fotoljus så jag tog några bilder på mina torkade pioner och den nyuppsatta ärvda gardinen som jag är så förtjust i.
Johan kom ut i köket när jag var klar och konstaterade att det var fint, vad jag nu hade gjort, för det kunde han inte sätta fingret på!
Fotograferade en massa detaljer här i köket så nu har jag lite bilder att lägga in här framöver.
Här finns inget rött ännu, det får bli lite senare i december. Just nu är det bara vintervitt i inredningen! Känns behagligt tycker jag.
Vinnaren i min bloggutlottning har jag hittat. Eftersom hon inte har någon blogg fick jag tag på henne på facebook av alla ställen.
Vilken tur, för hon hade läst namnet på vinnaren men visste inte om det var hon så hon hade inte mejlat mig!
Ha en go vecka så ses vi väl här på bloggen snart igen!
Kram Marie-Louise




5 kommentarer:

Katarina sa...

Vilka vackra bilder!I mitt kök finns inte heller mycket rött just nu, ändå har jag nästintill julpyntat klart. Mest vitt och silver. Ha en bra kväll!
/Katarina

Elisa Day sa...

Fina bilder med behagligt ljus. Kram

Catarina sa...

hejsan :))

Vilka fina bilder du har tagit.
Vad lycklig vinnaren kommer att bli över det fina smyckessetet..

Tid för pärlande måste jag allt ha, har fått en hel del beställningar på stansade halsband,servettringar och fönsterdekorationer...sååå kul :))

Ha det så bra
Kram//Catarina

Anonym sa...

Vilka fina bilder, min första tanke var: var har hon hittat dessa bilder någonstans på näteet. Du är ju ett proffs, MLAN! Om du någonsin skulle bli arbetslös som ögonsyrra kan du försörja dig som fotograf (och smyckestillverkare förstås...)
:-) Jenny på jobbet

C De-sign sa...

Vilka fina bilder... jag tycker så mycket om torkade blommor....Ha en fin decembervecka och ta till vara alla små stunder av njutning...Kram fr C