söndag 28 juni 2009

Högsommarvärme

Pionerna

har slagit ut, njuter av den korta högtiden med att ta in en kvist på köksbordet... underbart.

Barnen leker glatt ute, de har varsin hängmatta att ta igen sig i mellan vattenkrigen.


Glad är jag också att digitalisen är tillbaka i trädgården.

Vilken magnifik blomma!


Vägen upp till vårt hus är just nu översållad av rosa buskage med paradisblomma.


Midsommar har det ju också varit ja...

den innehöll ju ingen värme alls. Regnkläder var det plagg som gällde här på midsommarafton. Som tur var sprack molntäcket upp när vi skulle gå till midsommardansen på eftermiddan.

Jordgubbstårtan smakade bra till eftermiddagskaffet iallafall.

Jag sålde mitt fina blommiga halsband veckan innan midsommar och det kom jag på kvällen innan midsommarafton så jag kollade in pärlförrådet och såg att det fanns pärlor till en ny variant.

Rosa och gröna glaspärlor länkade på silverfärgad kedja, så då kan jag vara lite midsommarfin också. Blöta midsommarblommor i håret behövs inte!


Längst ned hänger stora klockor i akryl, se där fick jag användning för dom också!

Önskar er alla en fin fortsättning på sommaren och jag har en vecka kvar till semestern...längtar efter att få bara vara...

och mera tid till pärlorna och smyckena förstås.

Och nu vill jag bara säga, vi ses snart igen!

Glöm för all del inte att ta en titt in i bloggshopen som just nu har många nyheter!

Kram!


5 kommentarer:

Lisa Marklund sa...

Vita fingerborgsblommor är så vackra tycker jag :-), tycker också att du ska kika in hos mig, du har något som är ditt
Sommarkram Lisa

Lottie sa...

Mmmmmmmm,
Trädgården är verkligen lika fin i verkligheten, som på bild. Tack för två fina halsband. Jag tar med båda tili Italien på tisdag.
Kram
Lottie

Mia sa...

Hej! Vad kul att du vilje följa mig Jag länkar till dig också, hoppas det är OK? Då får jag ju lite inspiration ifrån dina vackra alster //Mia

Helen Haglund sa...

Hej!
Blev nyfiken på din blogg efter dina kommentarer hos mig. Vilka fina smycken du gör! Kanon härliga! Önskar jag själv kunde ha/göra smycken, har sådan nickelallergi att jag bara kan ha titan... Inget stort utbud inom den smyckes-kollektionen inte ;)

Jättefint iallafall, min mamma har varit ute här hos dig flera gånger och blivit imponerad av dina skapelser! Tack igen för dina fina ord hos mig, det värmer gott!

Ha en underbar vecka!
Kram Helen

Amanda sa...

Du gör fina smycken :) något som passar alla, vilket är jättebra :)

kram

Amanda, Amandas Smycken