måndag 11 maj 2009

Trädgårdsarbete.



Helgen har bjudit på blåst och kyla, men här hemma har vi jobbat hårt i trädgården, små projekt blir lätt stora när man startar. Min lilla planteringshörna börjar ta form, det saknas några stenar till muren bara, kanske jag åker och köper det idag, men först måste vi åka till soptippen. En stor cypress fick sina grenar kapade igår, nerifrån och ca 2 meter upp! Den tog upp hela (läs halva)gräsmattan med sina svepande grenar, men nu är det ett minne blott! Ni som varit här vet hur stor (läs liten) gräsmatta vi har! Det känns otroligt skönt och samtidigt får jag mer ljus in på gaveln där jag har skapat planteringshörnan. Perfekt!

Nu är det dags att åka till soptippen! Bäst att sätta fart, vad sitter jag här för? Det värsta är att det om 2 veckor kommer ett gäng tjejer som tror att jag har en fin trädgård att visa upp.

Har jag det? Nej!Tyvärr! Det går bra att ta bilder av utvalda delar av sin trädgård men man blir ju obarmhärtigt avslöjad vid ett besök! Gulp!

Glöm inte att scrolla ner lite till och delta i min Utlottning!

3 kommentarer:

Floras Kulle sa...

Haha, då är det precis som med inredningsbloggandet!
Vilken mardröm, att någon skulle få se hur det EGENTLIGEN ser ut i det här råttboet!
Man fixar och trixar och skuffar undan leksaker med foten innan man tar bilderna - och dammet syns inte på bild, vilken tur!
Vad skönt det låter att få ljus och plats i trädgården, synd att ni inte kan elda upp grenar och skräp. Här eldas det rätt friskt...
Marie har förresten tagit hit provdockan som du ville kika på, den står i rummet innanför butiken. Lördag...? :-)
KRAM//Annette

Mli´s hörna sa...

Tack för tipset =) Jag har läst att Claes Ohlsson har sådanna men inte varit säker å kvalitén! Jag tycker att det är väldigt kul med smycken och småpillar med det lite för egen användning. Du har en väldigt fin blogg! Jag blir så inspirerad av kreativa personer som du, både duktig på smycken och inredning! Kul!

//Emelie

Agnes Maria sa...

Hej !
Vilken fin blogg !
Tack för att du var inne hos mig så att jag hittade dig !
Nu skall jag kika vidare.
Kram Åsa