fredag 21 januari 2011

Färgstarkt!

Monika modellar med ett nytt halsband av jade och akrylpärlor.

Hade svårt att få fram den vackra lila färgen på pärlorna.
Det är ett kort halsband och matchande armband.

Nu är det fredag igen vilket betyder några lediga dagar som man kanske kan fylla med lite tillverkning och fotografering blandat med nån sysselsättning för barnen, shopping , matlagning och allmänt plockande.
Ja ni vet ju hur det är... eller hur?
Jag har sålt mitt skrivbord (ett 60tals teak/jakarandabord) så nu har jag målat ett gammalt IKEAskrivbord i ljustgrått, och det fattas bara en bra hylla/skåp som kan rymma mina pärlor och allt som tillhör smyckestillverkningen innan jag är nöjd med mitt pysselrum. Ja ni som följt min blogg vet ju att jag började renoveringen i höstas och mycket blev ju klart ganska snabbt, men vissa saker släpar fortfarande.
Kanske, kanske vågar jag snart visa hörnet med mitt skrivbord här på bloggen också!
Ha en fin helg!
Marie-Louise



Inga kommentarer: