söndag 4 oktober 2009

Rosor och romantik...



eller?
Kommer ni ihåg när sommaren var varm och blommorna blommade som vackrast? Dagarna som varit kan inspirera och ge kraft åt nya skapelser när man tänker på dom.
Men...
dagens smycke är gjort under ett hösttema som vi haft på Pärlguiden denna helgen.
Det har varit en stor pärlträff i Täby under helgen och vi var några stycken som inte var där som ville skapa nåt på ett gemensamt tema och visa upp våra skapelser på webben.
Sagt och gjort, mitt smycke blev ett kopparfärgat halsband med blommor av aluminium och glaspärlor.
Var hösten finns i smycket vet jag inte riktigt men det är väl den varma bruna färgen antar jag. Hade inte så mycket "höst" i mitt pärllager.
Kram till er alla och ha en bra vecka, min vecka börjar som vanligt måndag morgon med keramik... längtar...
Marie-Louise

2 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Ååååååhhhh vad snyggt ,kommer du göra såna.Vad underbara.....Ha en mysig kväll och en härlig start på veckan kramizar ~~~~~RITA~~~~~.

messini design sa...

Snyggt! Så jobbade vi med koppar och silver på varsit håll i helgen, helt ovetandes om varandras idéer, kul! Den kombinationen är inte så jättevanlig tror jag.