fredag 17 juli 2009

Träden faller hemma hos smycken och smulor...







...jag måste bara göra ett inlägg om dom, mina efterlängtade trädfällare, arboristerna från Hardimans!
Vi har så många STORA träd nära huset och nära en elledning som vi inte kan ta ner själva så vi har tagit hjälp av proffsen som klättrar i träd lika lätt som vi kliver över tröskeln hemma.
-Äntligen ska vi få slippa barr i maten när vi sitter och äter...
-äntligen ska jag slippa sopa hela uteplatsen fri från barr så fort jag vill gå ut och sitta en stund...
-äntligen kommer kvällssolen in på vår nya uteplats...
-äntligen slipper sommaren se ut som om hösten har kommit pga alla gula barr över uteplatsen...
-åååååhhhhhhhhhhhhhhhhh vad jag är glad att dom kan hjälpa oss med detta!
Fattar ni?
Klicka på bilderna så ser en av killarna lite bättre, han sitter uppflugen i körsbärsträdet!
Nedersta bilden är på min fina hortensia som var det jag var mest rädd om i trädgården när dom skulle börja sitt jobb...
men den står kvar ännu! Den har aldrig haft så mycket knopp nån gång som i år!
Vill så gärna ha den kvar i höst, resten kan kvitta det växer upp igen nästa år...
De kommer att vara här 2 dagar i nästa vecka också, det är många stora träd som ska ner...
Hoppas hortensian klarar sig!!!
Hoppas att ni har en fin sommar allihopa...
Kram Marie-Louise

2 kommentarer:

Helena sa...

Vad skönt det låter att bli av med allt barr! Hoppas hortensian klarar sig! Ha en fortsatt skön sommar! Kram Helena

hemma hos lilla mej sa...

Vad härligt det låter att bli av med alla barr.Jag har skickat mail till dej.Ha en skön lördag kramizar ~~~~RITA~~~~~.