fredag 5 juni 2009

Smycken och Smulor fyller 1 år!

Skål och Grattis!
Det är nu precis ett år sedan jag gjorde mitt första inlägg på min egen lilla blogg Smycken och Smulor... hur tänkte jag då, vad ville jag göra och vad ville jag visa?

ja, det var väl inte speciellt genomtänkt innan utan det fick bli lite spontant. Jag tänkte nog att det skulle vara en privat blogg för släkten som bor långt ifrån oss, så att de skulle kunna följa oss i vardagen. Det blir ju lite lättare om man kan visa bilder istället för att bara prata i telefonen.

Men det blev så att jag gjorde en annan privat blogg med dessa foton. Vi kallar den Hotell Kantarell! Det är min yngste son som döpt vårt hus till Hotell Kantarell då vi ofta har övernattande gäster hos oss!


Så småningom blev det ytterligare en blogg med smycken, endast smycken som är till salu och tidigare sålda smycken. Här finns inspiration att hämta för den som gör egna smycken och möjligheten till att beställa smycken via webben!


Jag får så mycket positivt gensvar på mina smycken och bloggandet så det är helt otroligt. Jag pysslar med smyckestillverkningen varje dag och tycker det är så roligt!
Undrar vad jag gjorde innan?

Ja inte vet jag!
Kanske var jag i trädgården och jobbade?
Städade?
Tvättade?
Shoppade?
Sprang på loppisar?
Ja bara samvetet har koll på det!
Nja allvarligt talat, smyckestillverkningen sker till största delen sent på kvällen då resten av familjen gått och lagt sig, alltså efter kl 22!... och då skulle jag ju ändå inte ha kunnat göra nåt av ovanstående viktiga hushållssysslor eller...
är det bara jag som försöker döva mitt dåliga samvete?


Kanske...

visst tar min hobby mycket av min tid... jag sitter ju här nu på lördagkvällen t.ex.
borde jag inte umgås med familjen????
Dom sitter och kollar på nån DVDfilm som inte är i mitt intresse...
vilken tur!
Sommaren är här, tror jag, kallt och eländigt väder har det varit idag! Inomhusväder=nya smycken!

Senaste beställningarna har innehållit mycket fina smyckesdetaljer, skapandet är på topp!

Astrid och Agnes har ju flyttat hem till min smyckesverkstad.
Även Ester,Edit och Asta har funnit ett hem hos mig. Dessa skyltdockor är verkligen till nytta för mig då de agerar både som fotomodeller och provdockor för mig!

Mitt senaste fynd är en manlig skyltdocka på en särdeles vacker fot som jag ännu inte fångat på bild. Han har fått ny färg på "foten" och kanske kroppen också kommer att byta färg då han från början var så intetsägande med träfärg på foten och säckväv på kroppen.
Bilder kommer så småningom.

Nu får vi se det blir en varm och fin sommar.
Jag önskar verkligen det!
( även om jag trivs utmärkt att sitta inomhus och pyssla också)

Det har ju redan börjat blomma för fullt i trädgården.
Härlig tid just nu!
Det här är förmodligen det längsta inlägget jag gjort hittills på Smycken och Smulor,
hänger du med lite till?

Agnes är alltid med på att fotograferas, byter halsband oftare än någon annan!

Väskor tycker hon också om!
Avslutar med en bild från min nya planteringshörna. Gammalt och nytt samsas på bordet. Nyaste inköpet är den söta sovande ängeln som inhandlades förra helgen på Freeport.
Då var det tjejträff och shopping om gällde!
Verkligen kul ska jag säga!
Kramar till er alla från
Marie-Louise


1 kommentar:

Lisa Marklund sa...

Ja visst är det något speciellt med att blogga och att vara kreativ. Det ger en så mycket energi. Hade man valt att sitta framför TV´n istället hade man antagligen somnat för längesen :-). Dina smycken är otroligt vackra..
Ha en fin helg - kramar Lisa