lördag 29 november 2008

Nu är tiden här som många längtar efter...

...advent!Tiden rusar iväg, det är så mycket vi ska hinna med innan julen är här.
Vi ska handla mat, städa, jobba, läsa läxor med barnen, pynta, beställa klipptid, fundera ut bästa julklapparna, handla julklapparna, julmaten hur var det med den... skulle vi ha syltan eller...
Ja ni vet väl hur det blir. Vi tror att allt är lugnt och sen helt plötsligt är det bara nån dag kvar!!
Förra året i december tog jag semester, det var helt underbart... förutom att jag fick halsfluss och blev liggandes några dagar... men det gjorde att jag upptäckte bloggandet! Jag tog min laptop med mig i sängen, ( ja ja det låter väl konstigt kanske),orkade inte sitta, orkade inte bara ligga så jag surfade (konstig benämning egentligen) och hamnade på Lantlif , därifrån surfade jag vidare och vidare...
Ja ni kanske förstår, det var början på "smycken och smulor" även om jag inte visste det då!
Det tog ett tag innan jag vågade ge mig av ut i cyberrymden.
Men det var inte det jag skulle skriva här egentligen utan det skulle handla om månaden december!
Att ha semester i december är sååååååååååååååå skönt! Fatta bara att du inte måste bekymra dig om att det ska bli fint väder imorgon..., du behöver inte packa ihop matsäck till hela familjen, leta efter badkläderna, köpa grillkol, marinera köttet, skaka ur sanden ur skorna mm mm!
Ja nu tycker väl många av er att sommaren är den bästa tiden på året kanske men jag vill slå ett slag för decembersemester. Den är verkligen avslappnande!!!
Kramar till er alla!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!
Härliga advent och härliga december.Jag älskar december,pynta och göra mysigt snart skall alla tomtar få flytta in igen....
Vilken fin sida du har gjort.Har kollat in i shopen. Jättebra med bilder och allt,
Hörs & syns.
Kram /Birgitta